Passa al contingut principal

116 propostes recollides en els primers pressupostos participatius de les Borges

L’Ajuntament de les Borges Blanques ha recollit un total de 116 propostes en els primers pressupostos participatius. D’aquesta manera, es completa la primera fase del procediment que té com a objectiu decidir de manera democràtica, entre els borgencs i les borgenques, en quines actuacions invertir 50.000 euros del total dels pressupostos del 2019. El procés continua amb la selecció, a partir de l’aplicació de diversos criteris d’elegibilitat, de les 15 millors propostes.

En concret, s’han recollit 70 propostes en paper i 46 a través dels formularis disponibles a l'Ajuntament, la Biblioteca i la web del consistori. Hi han participat homes i dones, majors de 16 anys, i empadronats a les Borges Blanques, almenys des de fa més de 2 mesos.

Com s’ha realitzat la validació?

La Comissió de Coordinació i el personal tècnic municipal ha realitzat la valoració tècnica i econòmica de les propostes recollides durant la fase de presentació, seguint els criteris d’elegibilitat, en els dies compresos entre el 4 i el 27 de juliol.
Aquesta validació ha consistit en:
  • Analitzar la viabilitat legal i tècnica de cada proposta
  • Calcular el pressupost aproximat d’execució de cada proposta
  • Argumentar els motius de no viabilitat de les considerables no vàlides
  • Determinar la validació final de cada proposta

Els resultats globals

Del total de 116 propostes recollides, els resultats de la validació global han estat els següents:

51 propostes vàlides
65 propostes no vàlides

Cal dir, però, que algunes de les propostes tot i no ser vàlides per tractar-se d’actuacions englobades dins les tasques de manteniment generals, es tindran en compte per tal d’executar-se en la major brevetat possible. Els resultats globals podran consultar-se un cop acabada la fase de deliberació de propostes al portal web de l’Ajuntament, a l’apartat de “Procés Participatiu”.

Següents passos del procés participatiu

La setmana del 17 al 23 de setembre es procedirà a la realització de sessions informatives a la població on es donaran detalls de les 15 propostes finalistes per tal que la ciutadania pugui valorar-les previ l’inici de la fase de votació, la qual estarà compres entre els dies 24 de setembre i 14 d’octubre.

Les votacions es podran fer presencialment a les oficines de l’Ajuntament i a la Biblioteca Marquès d’Olivart, i electrònicament a través de la pàgina web municipal.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Consulta pública prèvia sobre la creació d’una Ordenança sobre el Benestar dels Animals de companyia a les Borges Blanques

Després de transcorreguts més de 13 d’anys d’ençà l’entrada en vigor de l’Ordenança Reguladora de la tinença de gossos i animals de companyia l’Ajuntament de les Borges Blanques considera necessari una revisió en profunditat d’aquesta norma. L’objecte d’aquesta ordenança seria regular el benestar dels animals de companyia a les Borges Blanques. D’acord amb l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte i avantprojecte de llei o de reglament, se substanciarà una consulta pública, a través del portal web de l’administració competent en la que es demanarà l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma sobre: a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa. b) La necessitat i oportunitat de la seva aprovació. c) Els objectius de la norma. d) Les possibles solucions alternatives reguladores i no r...

Queden només 2 dies per tancar el procés de votació dels pressupostos participatius

El dia 14 a les 12:00 hores de la nit s'acaba el procés de votació, només en línia, dels pressupostos participatius de les Borges Blanques.  Us podeu registrar i votar fent clic en aquest enllaç:  https://lesborgesblanques.decidimcatalunya.cat/processes/pparticipatius202223/f/338/

Consulta prèvia a l'elaboració del projecte de modificació i aprovació d'ordenances fiscals per a l'any 2023

D'acord amb l'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administració comú de les administracions públiques, amb caràcter previ a l'elaboració del projecte o avantprojecte de llei o de reglament, se substanciarà una consulta pública, a través del portal web de l'administració competent en què es demanarà l'opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma, sobre: a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa. b) La necessitat i oportunitat de la seva aprovació. c) Els objectius de la norma. d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries. Per aquest motiu, per provisió d'Alcaldia de data 26 de setembre de 2022, es va disposar sotmetre la modificació d'ordenances fiscals per a l'exercici 2023 i següents a consulta pública prèvia per un període de quinze dies naturals. Les persones interessades que així ho desitgin poden formular...