L’Ajuntament de les Borges
Blanques ha recollit un total de 116 propostes en els primers pressupostos
participatius. D’aquesta manera, es completa la primera fase del procediment
que té com a objectiu decidir de manera democràtica, entre els borgencs i les
borgenques, en quines actuacions invertir 50.000 euros del total dels
pressupostos del 2019. El procés continua amb la selecció, a partir de
l’aplicació de diversos criteris d’elegibilitat, de les 15 millors propostes.
En concret, s’han recollit 70
propostes en paper i 46 a través dels formularis disponibles a l'Ajuntament, la
Biblioteca i la web del consistori. Hi han participat homes i dones, majors de
16 anys, i empadronats a les Borges Blanques, almenys des de fa més de 2 mesos.
Com s’ha realitzat
la validació?
La Comissió de Coordinació i el
personal tècnic municipal ha realitzat la valoració tècnica i econòmica de les
propostes recollides durant la fase de presentació, seguint els criteris
d’elegibilitat, en els dies compresos entre el 4 i el 27 de juliol.
Aquesta validació ha consistit
en:
- Analitzar la viabilitat legal i tècnica de cada proposta
- Calcular el pressupost aproximat d’execució de cada proposta
- Argumentar els motius de no viabilitat de les considerables no vàlides
- Determinar la validació final de cada proposta
Els resultats
globals
Del total de 116 propostes recollides, els resultats de la validació global han estat els següents:
51 propostes vàlides
65 propostes no vàlides
Cal dir, però, que algunes de les propostes tot i no ser vàlides per tractar-se d’actuacions englobades dins les tasques de manteniment generals, es tindran en compte per tal d’executar-se en la major brevetat possible. Els resultats globals podran consultar-se un cop acabada la fase de deliberació de propostes al portal web de l’Ajuntament, a l’apartat de “Procés Participatiu”.
Següents passos del
procés participatiu
La setmana del 17 al 23 de setembre es procedirà a la realització de sessions informatives a la població on es donaran detalls de les 15 propostes finalistes per tal que la ciutadania pugui valorar-les previ l’inici de la fase de votació, la qual estarà compres entre els dies 24 de setembre i 14 d’octubre.
Les votacions es podran fer presencialment a les oficines de l’Ajuntament i a la Biblioteca Marquès d’Olivart, i electrònicament a través de la pàgina web municipal.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada